[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
Filosoferen in de klas |
Dramalessen |
Filosoferen over ‘De Ruimte’
Filosoferen is leuk! Het prikkelt de geest, maakt je denken sterk en lenig en je ontwikkelt je taalvaardigheid. Op veel scholen komt het thema ‘De Ruimte’ weleens voorbij. Vandaar deze praktische, direct bruikbare lesopzet. |
Dramales Personages
In deze les leren de kinderen hun fysiek, mimiek en stem te gebruiken om een personage vorm te geven. Ze spelen oma’s en rappers en verzinnen zelf een klein toneelstukje. Duur: ca. 45 minuten |
Filosofische vragen over muziek
Deze vragen zijn leuke suggesties om te filosoferen met kinderen over muziek. Je kunt met wat aanpassing deze vragen ook gebruiken om te filosoferen over theater of dans, of bijvoorbeeld poëzie. Filosoferen over ‘Regels’
Deze les gaat over ‘regels’. Kinderen kunnen zich er erg mee bezig houden: wat zijn de regels, waarom zijn deze regels er eigenlijk en kan ik er misschien ook een andere regel van maken? |
Dramales De Dievenbende
De leerlingen leren elkaar te spiegelen, ze zijn dieven in de nacht en verzinnen zelf een kleine dievenscéne. Duur: ca. 45 minuten |
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]