![]() 'Er bestaan geen slechte vragen', zei iemand laatst. Ik weet niet of ik het daar zo mee eens ben. We zeggen namelijk wel vaak in een gesprek 'goh, wat een goede vraag'. Wat maakt die vraag dan goed op dat moment? In deze blog een kleine analogie met tennis. Omdat metaforen de dingen soms glashelder kunnen uitleggen. Ter inspiratie!
0 Reacties
![]() Op een supertoffe jeugdtheaterschool in Amsterdam mag ik een aantal weken filosoferen met leerlingen. De leerlingen zijn tussen de 12 en 16 jaar oud en krijgen les in spel, beweging, mime, theatermaken, filosoferen en meer. Aan het eind van iedere les vraag ik de leerlingen een filosofische vraag te delen. Dat kan iets zijn wat we in de les hebben besproken, maar ook iets dat ze op dit moment bezig houdt op school of thuis. De vragen worden alleen maar uitgesproken aan het eind van de les, er wordt geen antwoord op gegeven. Door dit vaker te doen, worden leerlingen handiger in het bedenken en formuleren van filosofische vragen. Met hun toestemming heb ik een aantal vragen opgenomen. Geniet mee van deze pareltjes! |
AuteurSchrijf iets over uzelf. Maak u geen zorgen over toeters en bellen, een overzichtje volstaat. Archieven
December 2018
Categorieën |